søndag den 20. juli 2008

Anekdoter.


Topløse i svømmehaller. Prisfald på ejerlejligheder. Menneskesvigt med døden til følge. Ikke at leve over evne. Dårlig brugsanvisning!

EN MISFORSTÅELSE.
Jeg er på besøg en eftermiddag hos min svigermor på 90 år. Snakken går livlig ind imellem kaffen og kagen. Vi kommer ind på, at jeg går på et pc - kursus på biblioteket fire tirsdage i træk. Kurset hedder Netnavigator II.

"Ih hvor spændende", siger min svigermor. "Det er modigt af dig, sådan at tage et sejlerkursus i din alder (jeg er 53 år).

TOPLØSE I SVØMMEHALLER.
Min bror sidder og kigger tekst - tv i mit hjem. Han zapper lidt frem og tilbage, mens han ind imellem fortæller mig nogle nyheder.

Han snakker om, at det er for meget, at nu må kvinder gå topløse i svømmehaller. Han mener nu godt, at kvinder kan gemme deres topløse over ekstremer til andre steder.

Så kommer det promte fra min brors mund. "Åh pyt, hvis de absolut skal være topløse i svømmehaller, så gør det heller ikke noget, hvis kvinderne er fra 30 år og nedefter".

DIGTERI - ER.
Er livet sødt,er livet surt,
er livet krummelur.
En leverposteg,en spegepølsemad,
og en klat ingenting.

**** ****

En direktør,
en oksebøf,og en flaske vin.
En lækker bil,en død matrone,
og en klat ´lækker sild´.

PRISFALD PÅ EJERLEJLIGHEDER.
I foråret 2008 deltog jeg i et selskab ved en dejlig fest. Som altid får man spændende og lækker tilberet mad. Lidt vin og diverse og en masse snakkerier med mange forskellige mennesker og mennesketyper.

Pludselig lød det hen over bordets glæder. "Der er en fidus med specielle særlige ejerlejligheder, hvis man vil have en ejerlejlighed med særlig VIP - prisnedsættelse. Fidusen går ud på, at visse typer ejerlejligheder i foråret 2008 er faldet kraftigt i pris og blevet særdeles meget billigere. Især når de ligger ovenpå pizzabarer og pizzarier, samt solcentre".

Geniet til denne særlige fidus, vil dog ikke anbefale, at man selv bebor lejligheden. Men anbefaler, at man udlejer lejligheden til andre mennesker, som tør prøve lykken for et nytårsbrag, som de vil huske for resten af livet.

MENNESKESVIGT MED DØDEN TIL FØLGE.
Er på venindebesøg i foråret 2008, hvor vi sidder nogle voksne tøser og snakker om verdenssituationen. Der kommer samtalen blandt andet ind på, at nu gælder det om i fremtiden, ikke at få vejrtræknings - problemer.

Turisterne er begyndt at dø af det, så nu kan det være at det også begynder, at ramme danskerne. Idet turisterne bliver smidt ud fra hospitalerne ved indgangs partierne.
Sygeplejeskerne har en total kold sindsstemning og skider på at de kunne have hjulpet den tyske kvinde med ilt og diverse. Fy fand´n som svenskerne siger, det er sku da overlagt menneskesvigt med døden til følge.

Ja, vi mente også det var overlagt mord på grund af en emsig sygeplejerske.

IKKE AT LEVE OVER EVNE.
Læst på tekst - tv ultimo april 2008: Kvinde og børn fanget i en kælder i 24 år. Det må siges, at det må have været billigt i kost. Samtidig kan kvinden og børnene næppe siges, at kende ordet materialistisk. De har ihvertilfælde ikke levet over evne.

DÅRLIG SKREVET BRUGSANVISNING.
I april måned 2008 forærede jeg min mand en Millarco Accu boremaskine, som er batteridrevet. Boremaskinen er absolut et godt stykke værktøj, og den har fået meget ros fra min gemals mund.

I brugsanvisningen under anvendelse af maskinen står følgende ordret:
Batteriet placeres i lynladeren, stikprop sættes i stikkontakten og strømmen tilsluttes. En rød indikatorlampe mærket "OFF" lyser op. Ved tryk på knappen "Set" på laderen lyser en grøn indikatorlampe den røde lampe slukker laderen starter med at oplade batteriet. Når batteriet efter 1 time er fuldt opladet slukker den grønne lampe og den røde lampe mærket "OFF" tænder.

Som jeg forstår det mangler der vist et par punktummer og kommaer. Og det er omvendt hvad brugsanvisningen anviser, idet det plejer at være den grønne lampe lampe der starter med at lyse på boremaskiner og der afsluttes med rød lampe ved fuld opladning af batteriet.

Men hovsa "OFF" knapper nævnes her hele 2 gange, hvorfor pokker er der så en "ON" knap på maskinen. Det er da godt vi har haft en boremaskine tidligere, så vi har en anelse omkring hvilke hjernebrikker vi skal flytte rundt med med hensyn til den nye boremaskine.




Ingen kommentarer: