søndag den 20. juli 2008

Hjemmeside "fif" - en quick starter

Kan du lære sprog kan du også lære websprog. Det er faktisk muligt at lære det. Giv det det sprogtid al begyndelse har. Nemlig hårdt arbejde. -Artikel...

OM AT BLIVE AMATØRPROF` PÅ WEBBEN!

Når du er kommet ud over at studere de små udmærkede hefter fra Globe eller Libris, skal du videre i forløbet med at udvikle din hjemmeside. Du vil vel gerne virke lidt professsionel - ikke sandt! Lad være med at gøre det for kompliseret i opstarten. I hvertilfælde ikke så kompliceret, at du ikke selv forstår hvad du foretager dig. Du kan starte med hefter og bøger du kan låne på bibloteket. Du kan "aflure" på world wide web´ben og andre steder. Det var den opstart jeg selv begyndte med. Derefter fandt jeg mine gamle skriverier, breve og noter frem og gik ind for projektet. Projektet om at blive amatørprof´ på webben!

Min personlige mening omkring at lave hjemmesider er, at det ikke er sværere end at lære sprog. Hvis du kan lære engelsk eller et andet sprog, så kan du også lære at lave hjemmesider eller websider som det hedder i dag eller for tiden.

Det må indrømmes, at jeg er blevet lidt meget ´grebet´ af webside - design. Endnu er mine sider i opstartsfasen meget enkle, men jeg har mange planer i tankerne. Blandt andet "fremmed" ord som Javascript, DIV, Span. og xhtml med videre, så fremtiden er spændende at se frem til. Jeg skal jo også digte virkelighedens historier, så de kan forståes så nogenlunde af andre mennesker.
Så jeg sad mig ned og planlagde så nogenlunde, hvad jeg tænker, kan og ved inde i mit lille hovede.

Som du kan se på inde på indeks-sidens etiketter, kunne der komme en indholdfortegnelse på websiden. Jeg skrev, tilrettede og eksperimenterede. Legede med skrifter og bredder og højder og meget mere. Der skulle også være en forside og det hele skulle rettes til. Nærmest ligesom under "Tips til dig" med undertitlen "Om at skrive en bog hvor svært kan det være".
Nu er det sådan at Gud har givet mig en "Guds Gave" med fra fødslen. Jeg kan stave, er hurtiglæser og hurtigskriver og så videre. På det punkt har jeg en god opstart og "speader", til at gennemføre projektet "Om at blive amatørprof´på webben", så det går lidt kvikt.

Når så sidderne er opsat på webben, skal jeg jo ikke lære det jeg har lært indtil nu og kan koncentrere mig om at skrive, og lidt smartere måder at styre siderne på, som de "fremmed" ord som Javascript, DIV, Span. og xhtml med videre, som jeg nævnte tidligere i artiklen.
Håber du har mod til at komme videre med din egen webside. Du kan kun lære ved at prøve dig frem.

Husk det er ligesom at lære sprog, det her er bare et websprog og det er faktisk muligt at lære det. Giv det det sprogtid alt begyndelse har, Nemlig hårdt arbejde.



Ingen kommentarer: