søndag den 27. juli 2008

Udlændingestyrelsen, Dolly Parton, ectera.

Min lille øvelse udi kunsten at digte vittigheder; Sandfærdige beretninger fra hverdagen og verden. Håber der kommer et lille smil frem på dine læber.



Muharrem: "Hvordan kommer man ind i Udlændinge-Styrrelsen?"
Abdullah: "Bliver Integrations-minister."
~ ~ ~
Griseungen til sangerinden Dolly Parton:
"Må jeg patte hos dig i dag?"
~ ~ ~
I et mørkt køkkenskab står madolien og eddikeflasken:
Solsikke-olien til eddikeflasken: "Jeg er så olieret i dag.
Hvorfor er du så sur?"
~ ~ ~
1. solsort: "Der er ingen bær på det her træ."
2. solsort: "Så skid da på det."
~ ~ ~
Spisebordet til stolen: "Jeg er så træt, jeg skal altid stå op."
Stolen til spisebordet: "Jeg er stiv i fineren af altid at stå under dig."
~ ~ ~
1. flugtfange: "Vi slap sku` fra Horserød Statsfængsel, makker."
2. flugtfange: "Ja, det er fængslende."
~ ~ ~
Vagabond 1: "Jeg er blevet til noget stort."
Vagabond 2: "Hvad da?"
Vagabond 1: "Et kæmpestort fjols."
~ ~ ~
Stan: "Hvad sagde bæveren til egetræet?"
Jan: "Det var hyggeligt at gnave dig."
(Af gyserforfatteren Stephen King fra hans college-tid).
~ ~ ~
1. beatnik: "Hvordan kommer man til Carnegie Hall?"
2. beatnik: "Øver sig, mand, øver sig."
(Af gyserforfatteren Stephen King fra hans college-tid).
~ ~ ~
Den store skorsten til den lille: Er du ikke for lille til at ryge?
(mimsemig/blogger)
~ ~ ~
Den ene væg til den anden: Vi mødes på hjørnet!
(mimsemig/blogger)
~ ~ ~

Ingen kommentarer: