onsdag den 1. oktober 2008

Dummebøder eller velfærds-afgifter.

Vil politikerne gøre det dyrere at forbruge alkohol, tobak og sukker? --Klumme. Antabus-alkoholikeren. Tobaksrygeren. Sukkergrisen.


Antabus-alkoholikeren.
Det er tilladt at drikke sig fra "sans og samling", således at man bliver tosset i hovedet. Det er tilladt at alkoholikere lovligt får antabus. Men at give antabus til alkoholikere kan for nogle antabus-alkoholikere føre til mord eller selvmord. Og det hører vi jo ikke noget om.
----------
At en antabus-alkoholiker bliver langsom myrdet af personen der udskriver antabussen eller bedriver selvmord i sig selv fordi han/hun drikker i forbindelse med antabus-kuren er at narre svage personer. Selvfølgelig helbredes nogen, men hvad med dem der dør eller ikke helbredes. En antabus-alkoholiker der indtager antabus og drikker 7 dage om ugen, begynder at blive svampet i ansigtet og sover også meget. Som følge deraf dør han i løbet af 3 til 4 måneder. Jeg har set det ved selvsyn 2 gange. Begge gange har jeg tænkt meget over at hvis disse 2 ellers rare svage sjæle ikke havde fået antabussen havde de levet noget længere.
---------
Tobaks-rygeren.
Denne person som efterhånden forpester tilværelsen for de fleste mennesker, er jaget vildt så snart han træder udenfor sin gadedør. Han har mistet sin frie vilje, selv om han fuldt lovligt kan købe tobak, hvis han er myndig. Han bliver ikke engang tosset i hovedet af at ryge. Men de personer der befinder sig i hans nærhed bliver tosset i hovedet så snart de ser den første røgring blive pustet ud af hans mund eller næse.
----------
Hvis han skal have en fremtid som tobaks-ryger er han næsten nødt til af få et job som pensionist, således at han ikke behøver at træde udenfor sin gadedør og sende røgslør ud til menneskeheden. Ellers skal han måske være lærer for blinde mennesker, da disse ikke kan se røgringene. For den almene befolkning vil ikke bruge penge til at købe solbriller for, som de kan gå med til daglig, således at de ikke kan se røgringene.
----------
Sukker-grisen.
Denne person har jeg lidt svært ved at katagorisere, idet mennesket jo ikke lever af sukker alene. At nedsvælge omkring 1 til 2 kilo sukker om dagen. 365 dage om året, se det er jo unægtelig en underlig smags-fornemmelse for en sukker-gris. Jeg har ikke set gravstene, hvorpå der står: Hvil i fred, Børge døde på toppen af sukkerbjerget. Så man dør ikke af sukkeret alene, sådan lige på et split-sekund.
----------
Der må derfor være noget andet sukker-grisen eller fedt-bjerget bliver tyk af. Der kan vel ikke være meget sukker i burgere, pommes fritter eller pølser. Kunne det være et overforbrug af overspisning i al almindelighed sukker-grisen bliver et fedt-bjerg af?
----------
Afsluttende bemærkning.
Hvis politikerne sætter dummebøde-afgifterne betragtelig i vejret, på alkohol, tobak og sukker, i behaget på deres politiker-magt, så tager jeg en kold tyrker med mit cigaretforbrug. Jeg har allerede besluttet at omsætte min årlige besparelse til aktier eller obligationer. Mig skal de ikke ydmyge fordi de ikke kan lide holdninger omkring røgringe, når jeg nu synes at ringene er så smukke at se på. Måske jeg hellere skulle købe malerier med røgringe i pæne farver, de er måske sikrere som investering end aktier eller obligationer.


Ingen kommentarer: