onsdag den 1. oktober 2008

En heldig kartoffel - som mig!

Kvinder eller en heldig kartoffel - som mig. Alle de opgaver som udføres i hjemmet og privaten. Er opgaverne muligheder eller problemer? Er de positive eller negative.? Kun den individuelle kvinde ved det!

DAGBOGS`NOTAT 16.04.08

Jeg er den der:

-Smørrer min mands madpakke
-Laver den varme aftensmad
-Har kaffen og brød klar, når gemalen kommer hjem fra jobbet
-Vasker tøj
-Holder hjemmet rent
-Giver hunden mad og vand
-Står for indkøb
-Luger bedene i haven
-Reparerer tøj
-Syr gardiner
-Lægger gulvtæpper på
-Pynter have-krukker om foråret
-Klipper græskanter
-Sørger for hyggelige pynteting som effekt, i haven
-Samler dræber-snegle op i aften-skumringen
-Holder kontakt med familie og venner
-Pudser vinduer
-Laver indkøb
-Tænker på nødvendige nyindkøb som eksempelvis – nye hovedpuder osv.
-Strikker grydelapper
-Indkøber gaver og julegaver
-Pynter juletræ
-Lufter ud i hjemmet
-Er læsehesten i familien og læser bøger
-Pudser spejle og skærme og tastaturer
-Er mor, moster, kusine, søster, datter, ectera
-Laver en kaffetår
-Vasker op
-Reder senge
-Bliver morgennettet og klædt på
-Går tur med hunden
-Afrimer fryser
-Støver af
-Støvsuger
-Gør køkkenskabe rene
-Ser tekst-tv
-Skriver på min webside
-Pudser sko
-Arkiverer personlige papirer
-Vasker gulve
-Syr stropper i håndklæder og viske-stykker
-Tilbereder festmad
-Køber lotto
-Skrælder kartofler
-I-sætter billeder i rammer
-Tømmer skraldeposen
-Bestiller ferien
-Lægger tøj sammen
-Syr knapper fast



Jeg er en heldig kartoffel - at få lov til at udføre disse og mange flere gøremål - her på min vej gennem livet.





Ingen kommentarer: