mandag den 16. februar 2009

Politikerne gør Helte ud af ”skabelon-hoveder.”

Langtidsændringer, som at folks forkerte handlinger skal have konsekvenser, er ord, der er meget forskellige meninger omkring, i det danske samfund.

Mentalitetsændring og hundedressur.
De opgaver politikerne focuserer på, er de ting mennesker oplever ude i den virkelige daglige verden. Politiker-opgaverne er mest kortvarige hurtige ændringer. Sådanne ændringer, som gør livet besværligt for flest mulige mennesker. Det kan blandt andet være rygepolitiken & 4 ansøgninger om ugen & årelange ventetider på snart 1001 nat`s forskellige politiker-opgaver.

Langtidsændringer, som at folks forkerte handlinger skal have konsekvenser, er ord, der er meget forskellige meninger omkring, i det danske samfund. Må jeg personligt foreslå ordet mentalitetsændring, der kan præges og dresseres ind i forskellige individers små ”skabelon-hoveder.” Eller en slags hundetrænings-dressur som ”SIT” eller ”POTE” eller ”SKAMMEKROGEN” eller FY.”

Forkerte handlinger bør have konsekvenser.
Kriminalitet og personers utilpassethed i et samfund nedstammer fra individers adfærd. Løsningen må derfor være en ændring af individers adfærd, gennem en mentalitetsændring af ”skabelon-hovederne.”

”Skabelon-hovedet” må lære at hans eller hendes handlinger har konsekvenser. Eksempelvis, hvis jeg på min gade stikker en nabokone en på skallen, så vil det være nærliggende at tro, at jeg bliver uvenner med hele gadens beboere, -IKKE SANDT. Dette er kun et gæt fra min side, men jeg nægter at tro på, at beboerne i min gade ligefrem vil synes, at jeg er en Helt! Og jeg vil jo bare gerne leve i fred og fordragelighed med mine medmennesker.

Men knivstikker en hjemmerøver en ægtemand ihjel eller knivstikker et ung utilpasset ”skabelon-hovede” en ung tilfældig fyr ihjel på gaden, -JA, så sker der faktisk ingenting eller kun hvad ”skabelon-hovedet” faktisk havde tænkt, der kunne ske for ham.

· Nemlig dom & fængselsstraf.

Fordi ”skabelon-hovederne” jo kun vil leve i ufred og uvenskab med sine medmennesker.

Alt andet lige, er det så mig eller ”skabelon-hovederne”, der mest tiltrængt trænger til en mentalitetsændring, hvor forkert handling får en konsekvens?

Ingen kommentarer: