søndag den 20. juli 2008

Kom i form for billige penge - på få måneder!

Få god motorisk motionsforbedring. Aktiver cellemusklerne, få iltet dit blod og lungekapaciteten. Kom i gang med sippetovet, hinkestenen, elastikspring, stylter og boldspil fra din barndomstid...Artikel.

FIND SIPPETOVET FREM -OG DINE BARNDOMS-MOTIONS-LEGE!

Jeg hader at pendle afsted, når der skal dyrkes kondition. Enten skal jeg cykle, med bus eller bil og jeg skal også `pendles´ retur til hjemmet. Det koster penge at pendle ellers er det en tidskrævende transport

Der er en del muligheder for at dyrke kondition i hjemmet, når det passer ind i mit dagsprogram. Og når jeg orker og har gejsten og jeg ikke skal trættes af pendleriet. Derudover kan mine konditionspenge jo bruges til nogen ting jeg hellere vil bruge pengene på. Der er mange flere muligheder end dem jeg nævner fra min barndom. Men jeg nævner nogle stykker, som ikke er så "tossede endda". De er følgende:

  • Sippetovet


  • Hinkestenen


  • Elastikspring


  • Stylterne


  • Boldspild op af muren


  • Og så lige mine undskyldninger


  • Plus et effektivt jobskift

Med sippetovet i hånden, bruger du store armbevægelser, når du svinger sippetovet. Det giver bevægelse i hænder og arme og skuldre, samt hele overkroppen. Benene får en god "sving om vals" i fødder og ankler og hofter og det giver bevægelse i hele underkroppen. Sipning er en god konditions-træning, der i løbet af få måneder, kan forbedre din fysiske kondition med 18% til 23%. Brug 5 til 10 til 15 minutters træning hver anden eller hver tredje dag. Det giver dig større muskelkraft.

Med Hinkestenen på jorden, forøger du dine motoriske evner, ved afvekslende skift af fødderne der rammer hinkestenen. Koordinationsevnen bliver forbedret og giver bevægelse fra underkrop til overkrop, ved vekslende hop. Hinkning er en fin øvelse, der på få måneder, kan forbedre din fysiske koordinationsevne med op til 18% og det slanker lår og baller. Brug 5 til 10 minutter på øvelsen i 2 til 3 gange om ugen. Det giver gang i motorikken.

Med elastikket mellem 2 x 2 stoleben, bruger du underkroppen, som en "artist" og er meget styret i dine bevægelser. Koordinationen er præcis under udførelsen af de forskellige elastikspring. Elastikhoppene er udmærkede for at få styrket og styret din motorikevne af underkroppen. Du kan udføre øvelsen, når du synes det er sjovt, eller 4 til 8 gange om måneden som minimum.

Med 2 eller 3 bolde i hånden og spille op af en mur, bruger du dine hænder, arme, skuldre og overkrop i et moderat tempo. Men hvis du samtidig skifter imellem at bevæge dig lidt mod højre og så mod venstre, og så igen mod højre og igen mod venstre osv. under boldspillet, får du indraget mere bevægelighed med underkroppen. Boldspillet er en moderat træningsform og derfor bliver din muskelkraft mere rørig, nærmest "som smurt i olie". Udfør øvelsen, når du synes det er passende for dig.

Med stylterne under fødderne, og hænder og arme som styremekanismer, for din (snart) gode motoriske konditionsforbedring. Øvelserne er moderat i led og muskler, men styrker bevægeligheden i det meste af kroppen. Hver lille cellemuskel er i bevægelse under øvelsen og er samtidig meget styret, idet du skal koncentrere dig om at holde balancen. At gå på stylter giver en perfekt balance af dit legeme. For eksempel, når du er øvet, mister du ikke så let balancen, når cellemusklerne er styret under balanceakten. Udfør øvelsen, når du finder tid og lyst, og gerne op til ti gange om måneden.

Undskyldninger for overhovedet, at komme i gang med lidt motion, er mange. Og skal motionen vedligeholdes løbende, er undskyldningerne mange flere gange større og dårlige.

Når og hvis jeg skal dyrke kondition, og have iltet mit blod og lungekapaciteten, skal jeg hjemmefra. Jeg hader at skulle hjemmefra. Især hader jeg, at det skal være på bestemte dage og på bestemte klokkeslet. I øvrigt har jeg mistet "gejsten og lysten", når jeg endelig skal afsted. Samtidig passer det slet ikke ind i mit dagsprogram, når konditions - programmet skal dyrkes. Jeg er enten for uoplagt, vil hellere foretage mig noget andet eller orker slet ikke den dag. Der er et utal af undskyldninger.

Med hensyn til et effektivt jobskifte, må stillingen som postbud være aktuelt. Lønnen er ikke høj og det meste af ovenstående øvelser fra barndomstidens - kondi - motioneren udføres under jobudførelsen som postbud, bare på en anden facon. Derudover tjener du en løn imens du arbejder og når du har fri, -JA så har du helt fri!

Ingen kommentarer: