lørdag den 14. februar 2009

Politik & min selvforståelse af første prioritet!

Jeg har tilegnet mig en ny halv prioritet eller identitet og kasseret halvdelen, som jeg finder ubrugeligt for tiden. Eller kommer den nye identitet over tid fremover, fordi jeg forandrer mig?


Da jeg var barn og ung, fyldte politik ikke meget i mine daglige sysler og gøremål. Jeg skulle arbejde og tjene penge til min selvforsørgelse. Indkøbe nyt til hjemmet. Så kom der børn, som skulle forsørges og præges ind i danmarks fremtid. Og hele tiden kom og var der noget, der skulle klares og ordnes, før jeg selv fik første prioritet. Sådan blev jeg og andre opdraget og præget ind i danmarks fremtid. Med pas dit job, pas dine egne ting, pas dit og dat. Altid at passe noget, med sig selv som nulte prioritet.

Jeg var mange og lange år, om at indse, at verden har forandret sig. Grundlaget for, at jeg var mange lange år, om at indse forandringens nye verdenssyn, var på grund af prægningen med ordet PAS - pas dit - pas dat - pas rip - pas rap og - pas rup. Jeg fyldte mit liv med prægningen og ordet PAS så meget, at politik kun havde meget lidt tid til at eksistere i mine hjerneceller.

Jeg havde jo hele tiden noget der skulle passes & pas & passes & pas. Min verden og hverdag var fyldt op med passes & pas & passes & pas. Undtagen, at jeg er og bliver en læsehest, det kunne ingen tage fra mig. Jeg sov mig i søvn med en læsehest`s læsestof. Som regel i syv dage om ugen i 365 dage om året.

Hvordan kan jeg så lære at komme dertil, hvor jeg ikke selv har nulte prioritet? Sådan at jeg selv får første prioritet! Det må gerne forståes sådan, at jeg godt kan leve fint med, at komme op på halvte prioritet. Dette er jo en fremgang i sig selv. Og derved har jeg jo fjernet halvdelen af alle de ord eller pas-ord, samt også derved fjernet halvdelen af min barndomsprægning, som er og var min identitet.


Hvad kan jeg så gøre, når halvdelen af min barndomsprægning, som er halvdelen af min identitet er slettet fra lystavlen eller hjernen? Ser jeg mig så omkring i den ydre verden eller på politik, fordi jeg skal finde noget nyt at præges med til min nye identitet og fremtid?

Hvor finder jeg en halv identitet, sådan lige som tryllekunstneren Abra Kadabra? Eller kommer den nye identitet over tid fremover, fordi jeg forandrer mig?

Derfor har halvdelen af mine faglige gøremål måttet vige pladsen over lange tider for at give plads til den nye identitets gøremål.

Kan det derfor ikke siges, at jeg er gået fra nulte prioritet til første prioritet. Jeg er jo ikke gået fra nulte til halvte prioritet. Jeg har tilegnet mig en ny halv prioritet eller identitet og kasseret halvdelen, som jeg finder ubrugeligt for tiden. Har jeg så nået første prioritet for tiden?

Jeg må derfor konstatere for min selvforståelse og identitet, at livet og politik er en slags balancegang. Det, der er rigtigt for den ene personlighed eller nogle folk er totalt forkert for den anden personlighed eller nogle andre folk.

Ingen kommentarer: