mandag den 17. november 2008

Anker Jørgensen og min svigermor.









Nu er Anker Jørgensen kommet på plejehjem i København, som 86 årig. En grund til hans valg, af at komme på plejehjem, var blandt andet trapperne til tredje sal til hans bolig.

I Fredericia kan min svigermor på 91 år ikke komme på plejehjem, som 91 årig. Hendes grunde skulle så være trapperne til fjerde sal, gentagne blodproppe i hovedet og mange fald, gentagne indlæggelser på hospital på grund af fald, når blodpropper skal passere.

Hun har været fængslet på fjerde sal i flere år og nu render der nok omkring 50 Social og Sundhedshjælpere i døgnet hos hende ugentligt, pluds ekstra tilkald om nødvendig. Pluds sygeplejerske og meget andet.

Anker Jørgensen går for øvrigt væsentlig bedre end min svigermor. Jeg så ham i tv stå op og stille bøger i hans reol i hans stue på hans plejehjem. Dette ville svigermor overhovedet ikke selv være i stand til.




Men svigermor er jo heller ikke tidligere statssminister og så er hun bosat i Fredericia kommune. Og denne kommunes ældrepleje-system er ”kaput”.

Læs mere på:
Plejehjems-system ”kaput” i Fredericia!
http://vikasweb-vikasweb.blogspot.com/2008/11/plejehjems-system-kaput-i-fredericia.html

Nu har min svigermor også talebesvær på grund af blodpropperne der skal passere i hovedet, gad vide hvor længe hun kan holde til det?
-
Snart kommer der en lift op i hendes hjem, for jeg anslår maximum 14 dage til en måned, så er hun fast sengeligende i sit ”længst muligt i eget hjem” fængsels-system.
-
Jeg vil sku ikke have sådan et ældreliv. Fy Fand` som svenskerne siger, det kan Fredericia Kommune sku`ikke være bekendt.


Ingen kommentarer: