lørdag den 27. september 2008

Hyr en hjemløs i Horsens.

Lidt amoralistisk dobbelt - moral i projektet hyr en hjemløs i Horsens. Hvem der betaler forsikrings - policen der dækker eventuelle uheld der måtte opstå for hjemløse....... -Dagbogs´notat 14.06.08


Hyr en hjemløs.
I dag leger jeg, at jeg er hjemløs i Horsens. Der har de et tilbud om at folk der er bosiddende i Horsens kan hyre en hjemløs person til 60 kroner i timen.

Jeg bliver hyret.
Jeg bliver da også hyret for en dag. Og skal gøre rent i et hjem. Der skal jeg gøre rent i hjemmet halvdelen af dagen og udføre havearbejde den anden halvdel af dagen.

Så sker uheldet.
Efter den halve arbejdsdag til 60 kroner i timen, hvor jeg jo er "hyr en hjemløs i Horsens, og har afsluttet rengøringen i hjemmet hos en flink familie, sker der et uheld med mig. Jeg falder ned af en stige, hvorfra jeg er ved at klippe hæk med en el-hækkeklipper. Hækkeklipperen klipper 2 fingre af min venstre hånd i faldet. Jeg ligger på græsplænen og venter på Falck og Redning. Blodet styrter ud fra hånden på grund af de 2 manglende fingre.

Hvem skal nu betale.
Jeg er nu kommet hjem fra hospitalet. Hullerne er syet sammen, hvor de 2 fingre sad. På hospitatet sagde de til mig, at hvis jeg havde en forsikring, skulle jeg melde skaden til forsikringsselskabet, da jeg på grund af uheldet nok ville kunne få en erstatning.....MEN jeg er jo hjemløs. Og "sjufter"/drikker alle mine håndører/penge op. Som følge deraf er der ikke penge til en forsikring.

Nu er mit spørgsmål?
-Skal familiens forsikringsselskab betale erstatning til mig. Man skal jo have en forsikring, hvis man har en ung pige i huset?
-Eller skal Horsens kommunes forsikring betale erstatning, idet de har lavet projektet med hyr en hjemløs i Horsens?
-Eller får jeg slet ingen erstatning på grund af at jeg ikke har en forsikring?
-Og så er der jo lige det med skattevæsenet, skal de have skat af de 60 kroner i timen?
-Og den med at når mennesker får offentligt hjælp i form af min bistandshjælp. Fratrækker de så dagslønnen fra min månedlige kontanthjælp?
-Og så lige den med at så/ellers er det sorte penge jeg har tjent?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

!!!Ovenstående var kun sindsstemninger og grublerier fra min side. Jeg bor jo slet ikke i Horsens. Men jeg gik og funderede over lidt amoralistisk dobbelt-moral i selve projektet - omkring - hyr en hjemløs i Horsens. Hvem der betaler forsikringspolicen, der dækker eventuelle uheld der måtte opstå for hjemløse.

Eller skattefars´ betaling af arbejds-udførelsen for den hjemløse

Eller offentlige kassers fratrækning af arbejds-udførelsens tjente beløb for den hjemløse.

Jeg synes absolut, at det kan være en god ide, at hjemløse kan hyres for en dag, hvis de selv ønsker det. Og under dem også fortjenesten og oplevelsen hos familierne.

MEN TING KAN GÅ GALT OG / ELLER I UDU!

!!!Dette her var blot mine sindsstemninger, der henledte mine grublerier omkring dette emne på grund af en notits på tekst-tv her på en maj dag i 2008.

Ingen kommentarer: