mandag den 28. juli 2008

Med kniven for struben. -Klumme

Klumme....Se det er underholdning i rend mig i røven mentaliteter og stærke personligheder der har gjort en forskel i Danmarks samfund! -Tankeeksperimenter.



Kniven for struben - eller samfund find jer i "hvad som helst". -Klummen!



Om at gå i spåner - eller at samarbejde.

Jeg er vild med at se "Kniven for struben" på TV. Jeg ser ikke meget serielt i ´skrammelkassen`. Det er for ensporet ensformigt for min mentalitet. Der sker noget og ingenting. Men med ´Kniven for struben` er det omvendt. Der sker ingenting eller ingen nytænkning i restauranterne og så sker der noget når Bo ankommer.



Ofte har udsendelsen ind i mellem en eller flere sjove finesser, af både de dårlige og de gode. Nogle af restauratørerne er noget ensporet af attitude. Andre giver den en arbejdsmæssigt drive opad og vil gerne prøve noget nyt.



Jeg kan ´sku` godt se, at hvis jeg havde en restaurant og havde 100 retter fødelignende retter på menukortet og fik 100 gæster og de bestilte 100 forskellige menuretter. -Ja, så må selv de bedste og flittigste køkkenfolk gå i spåner.



Men i ´Kniven for struben, handler det jo også blandt andet om samarbejde og en slags ledelse i fællesskab på de (arbejds) pladser folk nu engang skal bestride.



Sammensætning af forskellige personlighedstyper?

Bo er ubestridt min helt............................................................... !



Jeg kunne godt se Bo i rollen i andre genrer, men med et islæt som med Kniven for struben, for eksempel med ballademager mentaliteter. Jeg kunne se for mig en udsendelse med Bo og visse andre personligheder, der på en måde er lidt bramfri og absolut ikke af de forsigtige typer.

For eksempel Skuespiller Erik Clausen. Foredragsholder Lotte Heise. Skuespiller Lisbeth Dahl. Bokser Anita Christensen. Bibelforkynderen Moses. Og så selvfølgelig Kokken og Sergenten Bo Beck. Alt i alt stærke personligheder. Der har lidt ærlighed og kærlighed og hjælpsomhed og andet til deres medmennesker.



Personligheder der er værdige og rare at være sammen med. Tilsæt så et hold ego nørd manipulerende unge mennesker eller mennesker i 45-års alderen, der har fået lov til at udleve deres magtmanipulerende ego udskejelser fra de var unge til 45-års alderen. En dejlig sammenbragt coktail, med dejlige prøvelser fra og til begge hold. -SE det er underholdning så det basker udi konflikter.



Nytænkning og afprøvelse af individuelle personligheds-grænser!

De unge kunne så prøve at passe forskellige arbejdsområder i restaurant. Prøve bibelforkyndelse og talegaver af. Prøve at være oppasser på teater eller lignende. De unge utilpassede vil jo så gerne protestere og ved for eksempel bibelforkynding, får de jo lov til at holde taler.



SE DET ER UNDERHOLDNING I REND MIG I RØVEN MENTALITETER OG STÆRKE PERSONLIGHEDER DER HAR GJORT EN FORSKEL I DANMARKS SAMFUND!







Ingen kommentarer: