onsdag den 22. oktober 2008

Et råb om hjælp.

Dette er et råb om hjælp til beskæftigelses-ministeriet som burde skifte pisken ud med en oprigtig hjælpende hånd.



Jeg blev fyret fra mit tidligere job på grund af manglende ordretilgang. Jeg har nu gået hjemme i 5 måneder og modtager dagpenge. Vores kære beskæftigelses-minister Claus Hjort Frederiksen har sat nye standarder for at få flere i arbejde. Problemet er bare, at det gør ondt værre.

Jeg synes det er mere stressende at være arbejdsløs, end det er at være i arbejde. Jeg bliver hele tiden presset af Jobcentret og A-kassen. Og de breve jeg modtager fra ovennævnte fortæller "at det får konsekvenser for min ret til dagpenge, hvis jeg ikke makker ret." Jeg føler jeg bliver behandlet som en 2. klasses borger (jeg er ledig men ikke fri). Alle bør behandles lige uanset om de er i arbejde eller ej.



Arbejdsgiverne er så trætte af de utallige ansøgninger de modtager hver dag, at de ikke engang gider ulejlige sig med at svare tilbage. 85 % af de ansøgninger jeg har sendt ud, modtager jeg intet svar på. De sidste 15 % svarer negativt tilbage (har til dato skrevet 88 ansøgninger).
------------------------------------------------------------
Tiderne har ændret sig og det er ikke så nemt at finde et job. Flere og flere virksomheder lukker og flytter produktionen til udlandet. Jeg forstår dem godt, det er billigere for dem og så får de oven i købet smidt penge i nakken af den danske stat. Det er ren til grin, hvorfor ikke gøre noget ved det inden det går så galt. Der er noget galt med vores system og det burde der laves om på.

På trods af, at jeg har skrevet et hav af ansøgninger, har kontaktet arbejdsgivere per telefon, er mødt personligt op, har deltaget i kurser/møder og anden uddannelse, har jeg stadig ikke fået et arbejde. Jeg sender en tanke til alle dem derude, der sidder i samme båd som mig.

Dette er et råb om hjælp til beskæftigelses-ministeriet, som burde skifte pisken ud, med en oprigtig hjælpende hånd!

M.v.H.

3F-medlem.
Dette er en skrivelse jeg modtog af et 3F-medlem, der spurgte om jeg ville opsætte det på min blog. Da det ikke er et enkelstående tilfælde og jeg ved at andre personer af det danske folk har været udsat for det samme problem, opsættes skrivelsen hermed.


Ingen kommentarer: