tirsdag den 17. februar 2009

Fredericia Kommune nægter visitation af ældre.

Pårørende løber panden mod en mur i mishandling af ældre borgere, der intet mere magter Fredericia Komune siger, at der ingen ledige pladser og penge forefindes og det er derfor at den enkelte ældre ikke kan visiteres.

Det vil sige, de nægter faktisk ikke visitationen. Men siger, at der ingen ledige pladser og penge forefindes og det er derfor at den enkelte ældre ikke kan visiteres. Men er det ikke også at nægte visitationen? Eller Fredericia Kommunes (i bogstaveligste forstand) nægtelse af, at sørge for ordentligt ældrepleje? I stedet for en slags Auschwitz konsentransionslejrs ældrepleje?

Fredericia Kommune vil ikke visitere rigtig skrantende ældre til plejehjem eller aflastning. Pårørende løber panden mod en mur i mishandling af ældre borgere, der intet mere magter. De plejehjemskrævende ældre bliver da totalt forvirrede, idet de jo i forvejen ikke selv magter tilværelsen.

Spørg min svigermor på 91 år, hun bliver sku urolig og bange over de 50-75 Social og Sundhedshjælpere der render hos hende i ugens løb. Og nogle kommer fra Middelfart eller Vikarbureauer og dem har hun aldrig set før og hun føler sig utryg med alt det forskellige personale. Hurtig ind – gør det der er absolut nødvendig – hurtig ud.Fandt denne artikel i dag også fra Fredericia Kommune
http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/63667:Fredericia--Tillykke-Anker-Joergensen Der er altså andre end mig og min svigerfamilie der føler sig fortabte i forhold til samfundssvigt af vores ældre i Fredericia Kommune.

I dag mødte jeg min svigerinde i Fredericia midtby. Vi taler selvfølgelig om hvad vi hver især skal i midtbyen.

Jeg måtte måbe med åben mund og polypper da jeg hørte hvad min svigerinde skulle.

Hun skulle hente bleer til min svigermor på 91 år og andre ting til pleje af svigermor. Og det er noget tid siden, at der er søgt om betaling af disse ting til svigermor og Fredericia Kommune har ikke svaret tilbage endnu. Så jeg antager at svigermor selv betaler for disse plejekrævende ting indtil Fredericia Kommune engang får svaret tilbage på en ansøgning, der har vigtighed for ældrepleje.

Det troede jeg sku da, var en selvfølge, at kommunen selv varetog i deres spareiver på nul visitation af ældreplejehjemspladser i Fredericia. Men det sagde min svigerinde, at det har kommunen ikke recourser til at hente for de gamle, som jo hverken kan gå, stå, vaske sig selv, købe ind eller noget som helst andet.

GUD FADER BEVAR`OS AT:

  1. Fredericia Kommune skal overtage JOBNET (tidligere arbejdsformidling). Kommunen har ventetider på op til 1 ½ år eller mere, på mange ting. Blandt andet arbejdsprøvninger, syge folk der søger pension eller flexjob. Nægter visitation af ældre til aflastningspladser eller plejehjem. Stakkevis af misbrugere og bistandsklienter og utilpassede. Og mange andre gøremål kommunen slet ikke magter. Og fjernelsen af Fredericia Skibsværft. Og så skal kommunen overtage Jobnet; det må være en Joke eller vits.

  2. Fredericia Kommune har kun sat penge af til snetjeneste i maximum 3 døgn ad gangen. Ellers skal pengene (som de ikke har, tages af andre ”pengekasser,” det kan da ikke være fra ældreplejen for den fungerer jo slet ikke. Går det så ud over skoler eller børnehaverne)?

  3. Fredericia Kommunes 21 byrådspolitikere har fået solgt den lejede grund Fredericia Skibsværft lå på. Det er måske her kommunal-svigtene opstår, idet kommunen jo selv skal bidrage med et pænt beløb, når den nye byudvikling skal igangsættes, ved Fredericia Havn. DET må være her Fredericia Kommune er ved at opspare de manglende penge, som de ikke har (på nuværende tidspunkt skylder kommunen 1 milliard kroner væk), til byudviklingen, men laver svigt på ældreplejen og mange andre ting, for eksempel forhaling af sager, der har ventetider på op til 1 ½ år og mange andre ting.


Lad Dronning Margrethe II tage Fredericia Kommune med I Hendes Majestæts Nytårstale.

Læs mere om ældresvigt på min 91-årige svigermor her:

Anker Jørgensen og min svigermor

http://24.dk/user/vika93/perma/2008/11/17/Anker_Jrgesen_og_min_svigermor

Plehjems-system ”kaput” i Fredericia
http://24.dk/user/vika93/perma/2008/11/12/Plejehjemssystem_kaput_i_Fredericia

Ingen kommentarer: